pgrobertのブログ

好きな音楽や美術について。ときどき脱線。

Daft Punk feat. Paul Williams「Touch」を和訳。

youtu.be

Touch, I remember touch
Pictures came with touch
A painter in my mind
Tell me what you see

手触り、僕は感触を覚えてる
絵は手触りとともにやってきた
僕の心の中の画家
何が見えるか教えてくれ

A tourist in a dream
A visitor it seems
A half-forgotten song
Where do I belong?
Tell me what you see
I need something more

夢の中の旅行客
半ば忘れ去られた歌
みたいな訪問者
僕はどこに所属しているんだ?
何が見えるか教えてくれ
僕にはもっと何か必要なんだ

Kiss, suddenly alive
Happiness arrive
Hunger like a storm
How do I begin?

キスで突然生きた心地
幸せがやってくる
嵐のような渇望
どうやって始めたらいい?

A room within a room
A door behind a door
Touch, where do you lead?
I need something more
Tell me what you see
I need something more

部屋の中の部屋
ドアの裏側のドア
手触り、どこへ導くの?
僕にはもっと何か必要なんだ
何が見えるか教えてくれ
僕にはもっと何か必要なんだ

Home
Hold on, if love is the answer you're home
Hold on, if love is the answer you're home
Hold on, if love is the answer you're home
Hold on, if love is the answer you're home
Hold on, if love is the answer you're...


そのままでいて、もし愛が答えなら君は家だ
そのままでいて、もし愛が答えなら君は家だ
そのままでいて、もし愛が答えなら君は家だ
そのままでいて、もし愛が答えなら君は家だ
そのままでいて、もし愛が答えなら君は……

Touch, sweet touch
You've given me too much to feel
Sweet touch
You've almost convinced me I'm real
I need something more
I need something more

手触り、優しい手触り
感じるには多すぎるものを僕にくれた
優しい手触り
もう少しで僕が本物だと納得させるところだった
僕はもっと何か必要なんだ
僕はもっと何か必要なんだ



解散が発表されたダフトパンクの'Random Access Memories'より。



youtu.be