pgrobertのブログ

好きな音楽や美術について。ときどき脱線。

イマジン・ドラゴンズ「Follow You」を和訳。

Imagine Dragonsの2年振りの新曲"Follow You"が最高だったので和訳してみました。意味が取りづらい部分がいくつかあったのですが、そこが少し直訳調だったりするのはご愛嬌ということで……


youtu.be

You know I got your number, number all night
I'm always on your team, I got your back, all right
Taking those, taking those losses if it treats you right
I wanna put you into the spotlight

僕が一晩中君のことをお見通しだって 君は分かってる
僕はいつでも君の味方だよ 僕がついてるから大丈夫さ
君を正しく扱えるなら 損失だって受け止めるよ
君にスポットライトを浴びてほしいんだ

If the world would only know what you've been holding back
Heart attacks every night
Oh, you know it's not right

もし世界が 何を君が秘密にしてたかだけを知っていたら
毎晩心臓が鼓動する
ああ、君はそれが正しくないって分かってる

I will follow you way down wherever you may go
I'll follow you way down to your deepest low
I'll always be around wherever life takes you
You know I'll follow you

どこへ行こうとも 僕は君についていく
どんなに落ち込んでも 僕は君についていく
人生が君をどんな所に連れていこうとも いつでもそばにいる
僕がついてるって 分かってるだろ

Call you up, you've been crying, crying all night
You're only disappointed in yourself, alright
Taking those, taking those losses if it treats you right
I wanna take you into the sunlight

電話をかければ 一晩中君は泣いている
君自身にがっかりしてるだけ 大丈夫だよ
君を正しく扱えるなら 損失だって受け止めるよ
君を日の光のもとへと 連れていくよ

If the world would only know what you've been holding back
Heart attacks every night
Oh, you know it's not right

もし世界が 何を君が秘密にしてたかだけを知っていたら
毎晩心臓が鼓動する
ああ、君はそれが正しくないって分かってる

I will follow you way down wherever you may go
I'll follow you way down to your deepest low
I'll always be around wherever life takes you
You know I'll follow you

どこへ行こうとも 僕は君についていく
どんなに落ち込んでも 僕は君についていく
人生が君をどんな所に連れていこうとも いつでもそばにいる
僕がついてるって 分かってるだろ

You know I'll follow you
Wherever life takes you
You know I'll follow you

僕がついてるって 分かってるだろ
人生が君をどんな所に連れていこうとも
僕がついてるって 分かってるだろ

You're not the type to give yourself enough love
She live her life, hand in a tight glove
I wish that I could fix it, I could fix it for you
But instead I be right here comin' through
Right here comin' through

君は自分自身をしっかり愛するタイプの人じゃない
きつい手袋をはめて、彼女の人生を生きる
僕が君のためにそれを何とか出来たらって思うけど
その代わりに切り抜けて ここにいるよ
切り抜けて まさにここに

I will follow you way down wherever you may go
I'll follow you way down to your deepest low
I'll always be around wherever life takes you
You know I'll follow you

どこへ行こうとも 僕は君についていく
どんなに落ち込んでも 僕は君についていく
人生が君をどんな所に連れていこうとも いつでもそばにいる
僕がついてるって 分かってるだろ

You know I'll follow you
Wherever life takes you
You know I'll follow you

僕がついてるって 分かってるだろ
人生が君をどんな所に連れていこうとも
僕がついてるって 分かってるだろ