pgrobertのブログ

好きな音楽や美術について。ときどき脱線。

ペット・ショップ・ボーイズ「After All」を和訳。

If you didn't really understand the rules
If you didn't even know the score
How come we went to war?
How come we went to war?

もし本当にルールを理解してなかったとしたら
もし真相を知りさえしていなかったとしたら
どうして僕らは戦争に行ったんだ?
どうして僕らは戦争に行ったんだ?

People are living now
inside their memories
How much we've all believed
and how we've been deceived
Time runs out
we all start dying
after all

人々は記憶の内側で
今を生きている
どれだけ信じてきただろう
そしてどれだけ騙されてきただろう
時間切れになる
結局のところ
僕らはみんな死に向かっているんだ

If you didn't really understand the cause
If you didn't even pause for thought
How come we went to war?
How come we went to war?

もし本当に理由を理解してなかったとしたら
もし考えるために間を置きさえしていなかったとしたら
どうして僕らは戦争に行ったんだ?
どうして僕らは戦争に行ったんだ?

People are falling down
becoming memories
Some day we'll all be grieved
too late to be relieved
Time runs out
we all start dying
after all
after all
after all
after all

人々は倒れていき
記憶になっていく
いつか僕らは深く悲しまれる
楽にしてもらうには遅すぎる
時間切れになる
結局のところ
僕らはみんな死に向かっているんだ
結局のところ
結局のところ

I know the time will come
Just wait and see
Change is no obstacle
we can agree
Heaven is possible
after all
Heaven is possible
after all
after all

その時が来ることは分かってる
ただ様子見してるだけだ
変化に障害はない
みんな同意するだろう
天国は存在するって
結局のところ
天国は存在するって
結局のところ
結局のところ